Τα σχέδια για δημιουργία ενός μεγάλου τερματικού εισαγωγής και διανομής πετρελαίου στη βιομηχανική περιοχή Βασιλικού, ανακοινώθηκαν σήμερα σε δημοσιογραφική διάσκεψη στη Λευκωσία, με τον Υπουργό Οικονομικών Χαρίλαο Σταυράκη να χαρακτηρίζει την ημέρα ''ξεχωριστή ημέρα για την κυπριακή οικονομία''.
Το τερματικό στο Βασιλικό, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2012 με επένδυση που ξεπερνά τα 100 εκ. ευρώ, θα διαθέτει 20 δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 347.000 κυβικών μέτρων στην πρώτη φάση, καθώς και τέσσερεις με έξι προβλήτες.
Θα χρησιμοποιηθεί για την εισαγωγή προϊόντων από τη διεθνή αγορά, τη διάθεση προϊόντων στην εγχώρια αγορά, και το εμπόριο με την περιφερειακή αγορά, και θα παρέχει τη δυνατότητα επέκτασης της αποθήκευσης.
Μιλώντας στη δημοσιογραφική διάσκεψη, ο κ. Σταυράκης είπε ότι ''σήμερα είναι μια ξεχωριστή ημέρα για την κυπριακή οικονομία'' με την ανακοίνωση ''μιας πάρα πολύ μεγάλης επένδυσης, ύψους 100 εκ. ευρώ στην πρώτη φάση και, πιθανώς, επιπρόσθετα 100 εκ. ευρώ στη δεύτερη φάση, από έναν όμιλο κολοσσό, ίσως μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο στον τομέα της ενέργειας''.
Ο κ. Σταυράκης ανέφερε ότι ''αυτή η επένδυση έχει μιαν ξεχωριστή σημασία, σε αντίθεση με τις πλείστες άλλες επενδύσεις που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και οι οποίες επικεντρώνονται στον τομέα του τουρισμού και της ανάπτυξης γης'', προσθέτοντας ότι ''εδώ έχουμε μία σημαντική επένδυση από ξένους επενδυτές σε έναν τομέα ψηλής τεχνολογίας και με πάρα πολλές προοπτικές στον τομέα της ενέργειας''.
''Αντιλαμβανόμαστε ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής του τερματικού θα δημιουργηθούν περίπου χίλιες θέσεις εργασίες και αρκετές θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και μετέπειτα κατά τη λειτουργία του τερματικού.
Τα οικονομικά οφέλη για το κράτος είναι ξεκάθαρα, είναι οι θέσεις εργασίας, είναι τα άμεσα και έμμεσα οφέλη και έσοδα τα οποία θα προκύψουν, είναι η νέα τεχνολογία, η οποία εισάγεται στην Κύπρο και η οποία όντως μπορεί να αποτελέσει ένα εφαλτήριο για μελλοντικές παρόμοιες επενδύσεις και από τον ίδιο τον όμιλο και από άλλους ομίλους, αλλά πάνω από όλα είναι ακόμη μία ψήφος εμπιστοσύνης στην κυπριακή οικονομία από έναν ξένο οίκο επενδυτών, πάρα πολύ μεγάλης φήμης'', είπε.
Επίσης, διαβεβαίωσε ότι ''η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών θα τους παρέχει κάθε στήριξη ώστε όντως αυτό το μεγαλεπήβολο έργο να μπορεί να ξεκινήσει σε έξι μήνες, τον Ιανουάριο του 2011''.
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Σταυράκης είπε ότι η επένδυση εστιάζεται στην επανεξαγωγή προϊόντων μέσω της Κύπρου και δεν έχει άμεση σχέση με την κυπριακή αγορά, ωστόσο επεσήμανε ότι, ''εάν ο όμιλος αυτός με κάποιο τρόπο μπορεί να βοηθήσει στο να λύσουμε τα ενεργειακά προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, να μπορέσουμε να φέρουμε φυσικό αέριο, είτε φθηνότερα είτε πιο γρήγορα, να μπορέσει να αυξηθεί και ο ανταγωνισμός στην ντόπια αγορά, αυτή είναι μια εξέλιξη που, αν προκύψει και επαφίεται απόλυτα στις αποφάσεις του μεγάλου αυτού ιδιωτικού ομίλου, η Κυβέρνηση θα το δει θετικά''.
Σε άλλη ερώτηση, ο κ. Σταυράκης διευκρίνισε ότι ''η διαδικασία που ακολουθείται αυτή τη στιγμή από τη ΔΕΦΑ και την ΑΗΚ είναι εντελώς ξεχωριστή, υπάρχουν οι νομότυπες διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει και ακολουθούνται και άρα μιλούμε για δύο ξεχωριστές διαδικασίες, δύο ξεχωριστές επενδύσεις''.
Ανέφερε, ωστόσο, ότι εάν ο όμιλος μπορέσει να διεκδικήσει προσφορές και συμβόλαια, είναι αυτονόητο ότι η Κυβέρνηση θα ήθελε να ενθαρρύνει την ανάμειξη ακόμη ενός σημαντικού ξένου επενδυτή.
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Σταυράκης είπε ότι ''η ανώτατη διευθυντική ομάδα της Vitol μας έχει πει ότι όντως θα μπορούσαμε να σκεφθούμε πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτό το τερματικό για να μειωθεί το σημερινό κόστος της Κυβέρνησης όσον αφορά το απόθεμα 90 ημερών, το οποίο είμαστε υποχρεωμένοι από τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να έχουμε, άρα όντως είναι και αυτό ένα πιθανό όφελος για την κυπριακή οικονομία και τον καταναλωτή''.
Σε ερωτήσεις αναφορικά με περιβαλλοντικά θέματα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Vitol Tank Terminals International (VTTI) Ρομπ Νιστ είπε ότι η Κυβέρνηση έχει λάβει την περιβαλλοντική μελέτη και έχει δοθεί έγκριση, προσθέτοντας ότι ''δουλεύουμε μόνο με τα ψηλότερα πρότυπα για να ελαχιστοποιήσουμε οποιονδήποτε κίνδυνο για το περιβάλλον και τον κόσμο σε οποιανδήποτε χώρα δραστηριοποιούμαστε''.
Σε ερώτηση πώς θα ωφεληθεί ο Κύπριος καταναλωτής από το έργο, ο Πρόεδρος του VTTI και Διευθυντής και Μέλος του Συμβουλίου του Ομίλου Vitol Κρίστοφερ Πολ Μπέικ ανέφερε ότι θα υπάρξει ένα όφελος λόγω του ανταγωνισμού που θα δημιουργηθεί, αλλά διευκρίνισε ότι η εταιρεία ασχολείται με την επανεξαγωγή πετρελαίου και όχι με το θέμα του φυσικού αερίου που συζητείται στην Κύπρο.
Είπε, επίσης, ότι το τερματικό θα βοηθήσει προς την κατεύθυνση μείωσης του μεγέθους φορτίου από τις πηγές και αύξησης του μεγέθους φορτίου για επανεξαγωγή.
Ο Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων του Ομίλου Vitol Μαρκ Ουέαρ είπε ότι οι πλείστες χώρες της Μέσης Ανατολής παράγουν ακάθαρτο πετρέλαιο, αλλά έχουν ζήτηση για πετρελαιοειδή και έτσι θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται από το τερματικό στο Βασιλικό.
Σε άλλες ερωτήσεις, ο κ. Νιστ είπε ότι έχουν ληφθεί οι απαραίτητες άδειες και ότι θα πρέπει να αγοραστούν μεγάλες ποσότητες χάλυβα και τσιμέντου, και ότι ''αυτή είναι η προετοιμασία που κάνουμε''.
Ο κ. Νιστ είπε, επίσης, ότι ''προσβλέπουμε να εργαστούμε με ντόπιες εταιρείες, επειδή είναι πιο λογικό, αφού γνωρίζουν την ντόπια αγορά και καταλαβαίνουν τις ντόπιες συνθήκες''.
Εξάλλου, σε δηλώσεις του μετά τη δημοσιογραφική διάσκεψη και ερωτηθείς εάν η επένδυση αυτή θα οδηγήσει σε πιο φθηνά πετρελαιοειδή, ο κ. Σταυράκης είπε ότι ''η εντύπωση η οποία έχει δημιουργηθεί είναι ότι, μετά την αποπεράτωση της επένδυσης αυτής, επειδή το πετρέλαιο θα μεταφέρεται στην Κύπρο μέσω πολύ μεγαλύτερων πλοίων, θα υπάρχουν εξοικονομήσεις στο κόστος μεταφοράς τους και άρα κατά συνέπεια θα μπορεί να αναμένει ο Κύπριος καταναλωτής ελαφρά χαμηλότερες τιμές''.
Ο Ομιλος Vitol ιδρύθηκε το 1966 στο Ρότερνταμ και είναι μια από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες εμπορίου ενέργειας, με έσοδα που φθάνουν τα 143 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η VTTI είναι μια κοινοπραξία αποθήκευσης και τερματικών, με υφιστάμενη χωρητικότητα σχεδόν έξι εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, με φιλοδοξίες να επεκταθεί στα οκτώ εκατομμύρια κυβικά μέτρα μέχρι το 2013.
Αποτελεί 50% ιδιοκτησία της Vitol και 50% ιδιοκτησία της διεθνούς ναυτιλιακής εταιρείας MISC, που εδρεύει στη Μαλαισία. Η VTTI εστιάζεται σε πετρελαιοειδή και διατηρεί ψηλά επίπεδα ασφάλειας, υγείας και διαχείρισης περιβάλλοντος, καθώς και εξυπηρέτησης πελατών, και η αναπτυξιακή της στρατηγική είναι να αναπτυχθεί το δίκτυο τερματικών στα σταυροδρόμια μεγάλων εμπορικών και ναυτιλιακών δρομολογίων.
iKypros
Ο έρωτας Φιντάν- ΤΕΡΝΆετρίτη…και το δάχτυλο του Αντώνη Σαμαρά!
Πριν από 1 ημέρα
1 σχόλιο:
Τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ελλάδα πιστεύω θα πρέπει να αναπτύξουμε τα φωτοβολταικα panel γιατί συμφέρουν πολύ περισσότερο από τους κλασσικούς τρόπους παραγωγής ενέργειας.
Δημοσίευση σχολίου