Πέντε σκηνοθέτες συνεργάζονται με πέντε συγγραφείς και στήνουν ιστορίες - καθρέφτες για... Ερινύες, διαστροφές, «μάσκες» και «Μυρμήγκια»
Στο καινούριο «Συνεργείο» οι θεατές θα έρθουν αντιμέτωποι με πολλές μικρές εκπλήξεις.
Αυτό που φαίνεται εξωτερικά σαν ένα ακόμη κτίριο του Μεταξουργείου,
στο εσωτερικό του κρύβει λαβύρινθους, δασώδεις διαδρόμους και περάσματα...
Πέντε επί πέντε. Πέντε σκηνοθέτες προσκαλούν πέντε σημαντικούς Νεοέλληνες συγγραφείς να ανασύρουν θησαυρούς της αρχαίας τραγωδίας και να τους αναμείξουν με εύφλεκτα υλικά του παρόντος. Αποτέλεσμα: ένα εκρηκτικό μείγμα ανθρώπινων στιγμών, πέντε ιστορίες-καθρέφτες, στις οποίες η μνήμη, ατομική και συλλογική, λειτουργεί ως καταλύτης. Αλλοι γελούν, άλλοι νευριάζουν, άλλοι συμφιλιώνονται με το είδωλό τους.
Η Γιολάντα Μαρκοπούλου, η Λίλλυ Μελεμέ, ο Δημήτρης Μπίτος, η Ελένη Μποζά και ο Αρης Τρουπάκης, έχοντας ήδη διαγράψει ο καθένας τη δική του ατομική πορεία στον θεατρικό χώρο, συσπειρώνονται κάτω από την ίδια στέγη, το «Συνεργείο». Οι Δημήτρης Γκενεράλης, Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Σάκης Σερέφας, Αλέξης Σταμάτης και Μισέλ Φάις αποδέχτηκαν την πρόσκληση- πρόκληση, μπήκαν δυναμικά στο παιχνίδι και παρακολούθησαν από κοντά τη διαδικασία των προβών, έτοιμοι ακόμα και να ανατρέψουν το ίδιο τους το υλικό, προκειμένου να συμβάλουν στη δημιουργία μίας ενιαίας παράστασης, η οποία κάνει πρεμιέρα το Σάββατο, υπό τον τίτλο «Εξοδος». Μία παράσταση που συνδέει πέντε κείμενα με κοινό παρονομαστή μία δυνατή ομάδα ηθοποιών, τους Μαρία Αιγινίτου, Ειρήνη Δράκου, Δέσποινα Κούρτη, Αννα Κουτσαφτίκη, Σπύρο Τσεκούρα και Χάρη Χαραλάμπους, οι οποίοι θα συνοδεύουν το κοινό από την είσοδό του στο «Συνεργείο» έως την «Εξοδο».
Εξομολογήσεις
Ο «Θάλαμος» του Αλέξη Σταμάτη μας ταξιδεύει σε μία άχρονη πραγματικότητα όπου άντρας, γυναίκα και οδηγός έρχονται αντιμέτωποι με στιγμιότυπα της ζωής τους. Το ραντεβού μίας οδοντιάτρου με έναν ασθενή κι ένας φρονιμίτης που πρέπει οπωσδήποτε να βγει γίνονται η αφορμή για αμοιβαίες εξομολογήσεις, καθώς τα φαντάσματα από το παρελθόν των δύο ηρώων στοιχειώνουν όλο και περισσότερο το οδοντιατρείο, στην «Ερινύα με τανάλια» του Σάκη Σερέφα. Μία νηπιαγωγός, που αποχαιρετά και τα τελευταία παιδιά κατά το σχόλασμα, επαναφέρει τον εαυτό της στην εφηβεία, σε γκρο-πλαν στην αυλή του σπιτιού της να καίει? «Μυρμήγκια», όπως είναι και ο τίτλος του έργου του Βαγγέλη Ραπτόπουλου. Η παιδική αυτή διαστροφή οδηγεί την αφήγησή της, με την ίδια ιεροτελεστική μανία, στην αποκάλυψη μιας μεγαλύτερης διαστροφής και του πιο παρανοϊκού εγκλήματος.
Μία περίεργη Κυριακή ένας άνθρωπος αναμοχλεύει τις σημαντικές στιγμές της ζωής του για να έρθει αντιμέτωπος με την αλήθεια του. Τι θα του συμβεί τελικά; Η απάντηση επί σκηνής στο «Κυριακή πρωί» του Δημήτρη Γκενεράλη. Το μονόπρακτο του Μισέλ Φάις, «Μετά τις τελευταίες μας λέξεις», πραγματεύεται τον τυφλό και ωμοφαγικό τσακωμό ενός μεσοαστικού ζευγαριού σ’ ένα τηλεοπτικό στούντιο. Ο χώρος της τηλεόρασης λειτουργεί σαν μία «άρρωστη» αρχαία αγορά, όπου το ιδιωτικό και το δημόσιο αλληλοϋπονομεύονται και εναλλάσσονται σαν το παιχνίδι με τις μάσκες που συμβαίνει συνεχώς επί σκηνής.
Στο «καινούργιο» «Συνεργείο» οι θεατές θα έρθουν αντιμέτωποι με πολλές μικρές εκπλήξεις. Αυτό που φαίνεται εξωτερικά σαν ένα ακόμη κτίριο του Μεταξουργείου, στο εσωτερικό του κρύβει λαβύρινθους, δασώδεις διαδρόμους και περάσματα κι επιφυλάσσει στον θεατή ένα μαγικό ταξίδι, σχεδιασμένο αριστοτεχνικά από τους Αλεξάνδρα Σιάφκου και Αριστοτέλη Καρανάνο.
Πρότζεκτ
Στο πλαίσιο της παράστασης προγραμματίζονται συζητήσεις με τους συγγραφείς, ενώ αργότερα ο χώρος θα φιλοξενήσει το πρότζεκτ «Give Me a Sign», το καλλιτεχνικό εργαστήρι για παιδιά και νεαρούς πρόσφυγες «Station Athens», καθώς και άλλες θεατρικές και μουσικές παραστάσεις.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
akarali@pegasus.gr
http://www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου